top of page

CASE

Ilmeen uudistus ja sivuston päivitys Humaus ry:lle

Vuonna 1957 perustetun Humaus ry:n brändi-ilmeen uudistus ja verkkosivuston päivitys. Uusi logo ja verkkosivusto vahvistavat Lauttasaaren avantouintiseuran identiteettiä.

Humaus ry:n brändi-ilmeen uudistus ja verkkosivuston päivitys

Humaus ry on perinteikäs, vuonna 1957 perustettu helsinkiläinen avantouintiseura, jonka toiminnan sydän sykkii Lauttasaaren eteläkärjessä. Siellä, missä vihreä historiallinen paviljonki ja hiljattain uudistettu laituri kohtaavat meren ja luonnon rauhan.

Yhteistyössä Humaus ry:n kanssa uudistimme yhdistyksen brändi-ilmeen ja verkkosivuston. Tuloksena syntyi kokonaisuus, joka tukee seuran yhteisöllistä henkeä, palvelee jäsenten arkea ja vahvistaa näkyvyyttä.

Uusi brändi-ilme

Uudistus lähti liikkeelle logosta. Toiveena oli selkeys, mutta samalla yhteys yhdistyksen toimintaan. Näin syntyi tikkaita muistuttava H-kirjain, joka symboloi siirtymää laiturilta virkistävään veteen. Aivan kuten avantouinnin idean ydin: askel kohti raikasta ja piristävää kokemusta.

Väripaletti syntyi yhteisessä työpajassa hallituksen jäsenten kanssa. Lopulliseksi ratkaisuksi valittiin Itämeren sävyistä inspiroitunut paletti, jossa on mukana pieni retrohenkinen vivahde. Se yhdistää meren syvyyden, rantakivien pehmeät sävyt ja luonnon harmonian, tuoden ilmeeseen raikkautta ja ajattomuutta.

Kuvitukset, jotka kertovat tarinaa

Kuvitukset suunniteltiin tuomaan kokonaisuuteen eloa ja persoonallisuutta. Ne heijastavat yhdistyksen monimuotoista jäsenistöä ja tekevät ilmeestä helposti lähestyttävän, edistäen yhteenkuuluvuuden tunnetta ja tuoden brändiin lämpöä sekä inhimillisyyttä.

Verkkosivusto, joka yhdistää ja palvelee

Sivuston tärkeimpiä tavoitteita olivat selkeys ja saavutettavuus. Käyttäjäystävällinen rakenne varmistaa, että myös iäkkäämmät jäsenet löytävät tarvitsemansa tiedot helposti. Uusi verkkosivusto toimii tiedonlähteenä, viestintäkanavana sekä yhdistyksen digitaalisena kotina, joka sujuvoittaa hallituksen ja jäsenten välistä vuorovaikutusta.

bottom of page